11 Oktober 2011

Pabila Diri Disedari oleh Mereka.. (^_^)

Assalamualaikum..

Hari ini ada story pasal "Pabila Diri Disedari oleh Mereka". Hehe. Saja nak kongsi kegembiraan dengan kamu semua.

Ceritanya macam nie, pada Sabtu lepas aku, mummy n family maklong ku pergi kenduri kawin di rumah lama mereka di Bukit Teratai, Cheras. Sampai je kat sana salam bersalaman sesama mereka dan mereka ingat aku ni anak maklong. Bila cousin ku ckp nie Wany yg masa kecik dulu selalu dtg terus mereka ckp "Ooo Wani.. yg dulu kecik je skrg da besar da?" huhu. Bermakna mereka masih ingat kat aku walaupun sekian lama xjumpa. Bayangkan sejak aku sekolah rendah sampai skrg ni. Kalau korang bangga x? hehehe. Bukan senang orang nak ingat kat kita tau. So, aku pun segan silu dibuatnya. Aku rasa time tu muka confirm da kemerahan. Sedangkan kalau panas merah apatah lagi malu2. hahaha. Tetapi hakikatnya aku xingat pun ade sorang makcik nie? ahaks! Mereka kata aku makin comel. Yeay! betul tu. Segalanya comel2 belaka. hihihi.

Tetapi sebelum aku pergi Cheras, aku temankan bonda tersayang pergi Majlis Kesyukuran di Kajang. Mulanya aku ingatkan majlis perkahwinan, pastu bila sampai je kat sana aku jadi shock sekejap sebab tengok ramai betul lelaki, terus aku tanya kat mak Majlis ape nie? Kenduri kahwin ke ape? lalu mak pun berkata Majlis Kesyukuran nak g Haji. Terus aku terdiam dan terasa malu. Yelah mana x nye, kemain aku b'ia2 nak g kenduri kawin. Sampai rasa nak patah balik jerw. huhuhu. Nak xnak, kena la masuk juga. Pastu jumpa la sorang aunty ni kwn kpd mummy ku, dye tengok aku dan berkata "Eh da besar da dye"? terus aku senyum tersipu2. Nampak sgt aku da lama xjumpa dye kan? Yela last jumpa masa skewl rendah. Bila da masuk skewl menengah mana aku jejak lagi ke ofis mak aku. kekeke.

Pape pun, aku hepy sangat dapat jumpa dengan orang yang da lama x ku temui. Sekian, terima kasih. hehehe.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan